Koor

Het Nieuwegeins Kamerkoor is opgericht in 1982. Ons koor heeft nu 29 vaste leden: 10 sopranen, 7 alten, 5 tenoren en 6 bassen.

We repeteren op maandagavond van 20:00 tot 22:15 uur in De Rank (Lupinestraat 11 in Nieuwegein-Zuid).

We geven ongeveer drie concerten per twee jaar met zeer gevarieerde muziek, vaak rond een thema.

Concerten

Zondag 17 december gaven wij in samenwerking met het Gheyn Consort een mooi kerstconcert in de Nicolaaskerk.

Volgend jaar november is het volgende concert. We zingen in ieder geval het Requiem van Fauré begeid door een kamerorkest. Voor dit concert zoeken we samenwerking met een ander koor.

Dirigent

Arno van Wijk heeft sinds 2021 de muzikale leiding over het Nieuwegeins Kamerkoor.

Samen met de muziekcommissie stelt hij gevarieerde programma’s samen. Soms met a capella muziek en vaak met professionele solisten en musici.